سایر

آب یک عنصر حیاتی برای زندگی انسان و دیگر جانداران روی زمین است. یکی از مهم‌ترین خواص نوشیدن آب، حفظ سلامت پوست و مو می‌باشد. پوست از لایه‌های مختلفی تشکیل شده است که لایه بیرونی آن برای نرمی، لطافت، جوانی و حفظ حالت کشسانی خود همواره به آب نیاز دارد. در صورت کمبود آب بدن، پوست به سرعت پوسته‌پوسته شده و دچار ترک‌خوردگی یا چین‌وچروک خواهد شد.

یکی از عوامل مخرب و تأثیرگذار بر روی پوست صورت، تابش مستقیم نور خورشید می‌باشد. در همین راستا اغلب افراد از انواع کرم‌های ضد آفتاب برای جلوگیری از برخورد اشعه‌های مضر خورشید استفاده می‌کنند. برهمین‌اساس در این مقاله، توضیحاتی در رابطه با ضرورت استفاده از ضد آفتاب در روتین مراقبت از پوست، فواید استفاده از آن، بهترین انواع کرم‌های ضد آفتاب، نحوه صحیح استفاده از آن‌ها، نکات مهم در استفاده از کرم ضد آفتاب برای مراقبت از پوست و مضرات ضد آفتاب برای پوست و سلامتی ارائه شده است.

با آغاز فصل پاییز، تغییرات زیادی در اقلیم و آب‌وهوا ایجاد می‌شود. این تغییرات منجر به بروز واکنش‌های مختلفی در پوست خواهد شد. به‌طورکلی، در ماه‌های سرد سال به دلیل سرمای هوا و استفاده از وسایل گرمایشی، خشکی پوست افزایش پیدا کرده و باعث ایجاد حساسیت، سوزش، پوسته‌پوسته‌شدن و ... می‌شود. بنابراین می‌بایست از یک روتین مناسب پوستی در این فصول استفاده کرد.